Έριχ Φον Στρόχαιμ - ένα κείμενο του Κωνσταντίνου Γαβρόγλου
Ένας σκηνοθέτης που ξέφυγέ από τον χολιγουντιανό τρόπο δημιουργίας μιας ταινίας, ο ίδιος πίστευε πως πρέπει να δημιουργείς μια ταινία με τον τρόπο που εσύ ξέρεις. Είναι γεννημένος τον Σεπτέμβριο του 1885 στην Βιέννη της Αυστρίας. Ο μπαμπάς του ήταν γερμανός βαρόνος, και η μητέρα του αυστριακή κόμισα. Το κανονικό του όνομα ήταν Έριχ Όσβαλντ Στρόχαιμ. Ο ίδιος έλαβε την εκπαίδευση του σε πολεμικά σχολεία στην Αυστρία και στην Ουγγαρία, αλλά στο στρατιωτικό κολλέγιο Βιέννης απ’ όπου και απολύθηκε το 1902. Από το 1902 μέχρι το 1907 υπηρέτησε στους dragoons ένα κίνημα, τους hussars – Ουσσάροι. Το 1907 κλήθηκε να πάει στην πολεμική σχολή Βιέννης όπου και βραβεύθηκε από τον τότε αυτοκράτορα με ένα δακτυλίδι το οποίο και φόρεσε στο Λος Άντζελες τις δύσκολες μέρες. Το 1908 Στηρίζει την Βοσνία στον πόλεμο μεταξύ της Αυστρίας και της Ουγγαρίας για την προσθήκη της Βοσνίας στην Αυστροουγγαρίας. Όμως σε εκείνον τον πόλεμο τραυματίστηκε άσχημα και κλήθηκε με ασθενοφόρο. Όμως σε εκείνον τον πόλεμο επιβραβεύθηκε με το μετάλλιο εισαγωγής της Βοσνίας στην Αυστροουγγαρία. Το 1909 φτάνει στην Νέα Υόρκη. Το 1910 φτάνει σε ένα φαρμακείο και πετυχαίνει σε φωτογραφία τον εαυτό του, έτσι λοιπόν ζητάει αντίγραφα αυτής. Το 1911 ξεκινά να εργάζεται σε έναν οίκο μόδας εκμεταλλευόμενος την προηγούμενη εμπειρία του σε οικογενειακές δουλειές. Το 1912 φτάνει στο Σαν Φρανσίσκο σαν ναυτικός όπου έλεγε πως έχει κάνει πολλές δουλειές, όπως πωλητής φυλλαδίων, υπάλληλος σε ταξιδιωτικά γραφεία, κ.α. Το 1915 ξεκινά στον κινηματογράφο με την ταινία με το Old heldeberg, The flying torpedo το 1916, Intolerance το 1916, His pictures in the papers το 1916, Panthea το 1916, Sylvia of the secret service το 1917, for France το 1917, Draft 258, το 1917, The hun within το 1918, The unbeliever το 1918, The heart of humanity το 1918, Blind husbands το 1919, foolish wives το 1922, Souls for sale το 1923, The three faces east, το 1930, Friends and lovers το 1931, The fugitive road, το 1934, Crimson romance, το 1934, The crime of doctor Crespi, το 1935, Was and adventuress, το 1940, So ends our night, το 1941, The north star το 1943, Five graves to Cairo το 1943, Storm over Lisbon το 1944, Lady and the monster το 1944, Scotland yard investigator το 1945, The great Flammarion, το 1945, The mask of Diijon, το 1946, Sunset Boulevard, το 1950. Σε πολλές ταινίες υπήρξε σκηνοθέτης, όπως το Less than the dust το 1916, The social secretary, το 1916, The Devil’s passkey, το 1920, Foolish wives το 1922, Merry go round το 1923, greed το 1924, The merry widow, το 1925, The wedding march το 1928, Queen Kelly, το 1929, Hello sister, το 1930. Επίσης σε πολλές απ’ τις προαναφερόμενες ταινίες, όπως το greed υπήρξε και σεναριογράφος. Επίσης υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής και παραγωγός. Έφυγε από την ζωή το 1957.
Στην εικόνα αναφέρεται απόσπασμα από την ταινία greed (Η απληστία), το 1924.
https://picryl.com/media/erich-von-stroheim-silent-film-actor-sayre-10069-df38ef
https://brill.com/display/book/edcoll/9789463008785/BP000008.xml
https://www.moma.org/calendar/events/8062
Koszarski, R. (2001). Von: The Life and Films of Erich von Stroheim. Hal Leonard Corporation.
Lennig, A. (2000). Stroheim. University Press of Kentucky.
https://www. kr.com/photos/116153022@N02/12295909555/
https://www.essaywizards.com/biographies/Erich-von-Stroheim-28925.html
https://brill.com/display/book/edcoll/9789463008785/BP000008.xml
Siomopoulos, A., & Zimmermann, P. (2006). Silent film exhibition and performative historiography: the within Our Gates project. The Moving Image: The Journal of the Association of Moving Image Archivists, 6(2), 109-111.
https://catalog.afi.com/Catalog/persondetails/48342
Koszarski, R. (2001). Von: The Life and Films of Erich von Stroheim. Hal Leonard Corporation.
https://www.flickr.com/photos/116153022@N02/12295909555/
https://archive.nytimes.com/www.nytimes.com/books/first/l/lennig-stroheim.html?scp=9&sq=conrad%2520schnitzler&st=cse
Jones, D. B. (1945). The Hollywood war film: 1942-1944. Hollywood Quarterly, 1(1), 1-19.
Fischer, L. (1994). Enemies, a love story: Von Stroheim, women, and World War I. Film History, 6(4), 522-534.
Fischer, L. (1994). Enemies, a love story: Von Stroheim, women, and World War I. Film History, 6(4), 522-534.
Lignon, F. (2005). Erich von Stroheim, l'art d'être méchant. In Les bons et les méchants dans le cinéma anglophone (pp. 311-à). Publidix.
Οι 100 καλύτερες ταινίες μου, Νίνος Φέλεκ Μικελίδης, Εκδόσεις: Καστανιώτη, έτος: 2001
100 ταινίες για μια ιδανική βιβλιοθήκη, επιμέλεια: Κλοντ ζαν Φιλίπ, εκδόσεις: Καστανιώτης, 2001.
https://picryl.com/media/erich-von-stroheim-silent-film-actor-sayre-10069-df38ef
https://picryl.com/media/erich-von-stroheim-silent-film-actor-sayre-10069-df38ef
https://www.history.com/this-day-in-history/austria-hungary-annexes-bosnia-herzegovina
https://www.cambridge.org/core/books/abs/austria-made-in-hollywood/erich-stroheim-his-austrians-and-their-us-contexts/D9E0690F85AC22690AE6C30EB050C0D7
https://archive.nytimes.com/www.nytimes.com/books/first/l/lennig-stroheim.html?scp=9&sq=conrad%2520schnitzler&st=cse
https://www.history.com/this-day-in-history/austria-hungary-annexes-bosnia-herzegovina
https://archive.nytimes.com/www.nytimes.com/books/first/l/lennig-stroheim.html?scp=9&sq=conrad%2520schnitzler&st=cse
https://www.moma.org/calendar/events/8062
Koszarski, R. (2001). Von: The Life and Films of Erich von Stroheim. Hal Leonard Corporation.
Davis, H. H. (2001). Shakespeare on Film. Film & History: An Interdisciplinary Journal of Film and Television Studies, 31(1), 73-74.
Koszarski, R. (2001). Von: The Life and Films of Erich von Stroheim. Hal Leonard Corporation.
Cardullo, R. J. (2017). Erich Von Stroheim [1885–1957]. In André Bazin, the Critic as Thinker (pp. 165-170). Brill.
Fischer, L. (1994). Enemies, a love story: Von Stroheim, women, and World War I. Film History, 6(4), 522-534.
https://picryl.com/dl?id=e19e5c54-b5d0-4565-8790-33d93b88b734&size=original&utm_source=e19e5c54-b5d0-4565-8790-33d93b88b734|original
https://picryl.com/media/erich-von-stroheim-silent-film-actor-sayre-10069-df38ef
Porter, E. E. (2010). The two Vons: the World War I secret government investigation of Erich von Stroheim. Film History: An International Journal, 22(3), 329-346.
von Stroheim, E. Biography of Erich von Stroheim.
Schaumann, C. (2009, January). In the Alps There Is No Sin»: Passion and Purity in Erich von Stroheim's" Blind Husbands. In Colloquia Germanica (Vol. 42, No. 3, pp. 213-228). Narr Francke Attempto Verlag GmbH Co. KG.
Koszarski, R. (2000). " Foolish Wives": The Colour Restoration That Never Happened. Film HistorySchmidlin, R. (2006). My Saga of the newly discovered estate of Erich von Stroheim. The Moving Image: The Journal of the Association of Moving Image Archivists, 6(2), 101-109., 12(4), 341-343.
https://www.youtube.com/watch?v=Ez1H-Pobptw
Paletz, G. M. (2003). “Ripeness is all”: Orson Welles and the cultural moment. University of Southern California.
Merritt, R. (2004). Nickelodeon Theaters. Hollywood: Critical Concepts in Media and Cultural Studies, 1, 25.
Schmidlin, R. (2006). My Saga of the newly discovered estate of Erich von Stroheim. The Moving Image: The Journal of the Association of Moving Image Archivists, 6(2), 101-109.
Siomopoulos, A., & Zimmermann, P. (2006). Silent film exhibition and performative historiography: the within Our Gates project. The Moving Image: The Journal of the Association of Moving Image Archivists, 6(2), 109-111.
https://www.tcm.com/unavailable
Myers, E. (1976). Stroheim and" Queen Kelly". Cinema Journal, 15(2), 73-79.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου