Η Χώρα του Χρόνου - ένα Μουσικοθεατρικό δρώμενο του Λεονάρντο Θίμο - Κριτική της Ελένης Σαρρή
Ο Λεονάρντο Θίμο σκηνοθετεί μια ανατρεπτική παράσταση γεμάτη κοινωνικά μηνύματα με επίκεντρο τον άνθρωπο και τα χρονικά γεγονότα που τον περιβάλλουν.
Σε μια ζεστή φθινοπωρινή και κατάμεστη αίθουσα, παρακολουθήσαμε το νέο Μουσικοθεατρικό έργο του Λεονάρντο Θίμο στο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ την 9η Σεπτεμβρίου 2022 στις 8:30 και κάτι το βράδυ με τίτλο "Η ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ".
Το έργο ξεκίνησε με ανάγνωση ποίησης από τους Θεοχάρη Παπαδόπουλο, Μαρία Δρακοπούλου, Ανδριάνα Μπιρμπίλη σε συνοδεία κιθάρας από τον Μάνο Τσιβιλή και στο πιάνο τον Βασίλειο Γάββαρη.
Στην συνέχεια, έκλεισαν τα φώτα και το έργο πήρε μορφή από τους ηθοποιούς ανάμεσα σε οπερέτες και διαλόγους στολισμένους με κινησιολογία της Μαρίας Δρακοπούλου. Θα αναφερθώ αναλυτικότερα για τις ερμηνείες όλων των ηθοποιών και τραγουδιστών επί σκηνής, πιο κάτω στην κριτική μου σκέψη.
Πρόκειται, για ένα Μουσικοθεατρικό έργο με στοιχεία commedia del'arte και αρχαίας Τραγωδίας, δομημένα στο σήμερα. Ο Λεονάρντο Θίμο σκηνοθετεί μια ανατρεπτική παράσταση γεμάτη κοινωνικά μηνύματα με επίκεντρο τον άνθρωπο και τα χρονικά γεγονότα που τον περιβάλλουν, καθώς και όπως μας μοιράστηκε, ένα έργο σύμπραξης τεχνών.
Με μία γιγάντια φιγούρα και μια πολύχρωμη ομπρέλα στο χέρι μας συστήνεται ο Κωνσταντίνος Γαβρόγλου ως γιός της Μαρίας Δρακοπούλου. Μελαγχολικός και ανθρώπινος, με την παρουσία του που δεν περνάει απαρατήρητος στον θεατή.
Η Μαρία Δρακοπούλου, εξαιρετική, συναισθηματική και έντονα ξεκαρδιστική σε διπλό ρόλο. Ως Γαλλίδα κοπέλα, αξιοπρεπέστατη που ζει από το μισθό της 713,13 ευρώ και ως μάνα, μας ανατρίχιασε όλους πάνω στην σκηνή. Με ήθος, ταλέντο και στόφα ηθοποιού βεληνεκούς παλιού θεάτρου και κινηματογράφου.
Ο Λεονάρντο Θίμο, γέμισε την σκηνή με την παρουσία του, γέμισε την σκηνή με ανόμοιους χαρακτήρες και τους ισορρόπησε ομοιόμορφα στην σκηνή. Αν και λιγομίλητος αυτήν την φορά μας συστήνεται ουσιαστικά λίγο διαφορετικά. Παρακολουθήσαμε ένα έργο 'μίας ώρας και ένα τέταρτο' για να τον ακούσουμε στα τελευταία είκοσι περίπου λεπτά (δεν κράτησα ρολόι, φυσικά, με αποπήρε το σύνολο). Ανατριχιαστικός, όπως κάθε άλλη φορά, άμεσος με το κοινό και ανατριχιαστικά συγκινητικός. Το τραγούδι του Λεονάρντο Θίμο. "ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ" σε μουσική Δημητρίου Γαϊτάνη πήγε την παράσταση δέκα βήματα ψηλότερα.
Ο τενόρος Αργύρης Κοντονικολάου, τον οποίο τον γνωρίσαμε μέσα από το τηλεοπτικό κοινό της σειράς Καλλιτέχνες εν Δράσει!! μας συγκίνησε και μας ταξίδεψε ευχάριστα με την βελούδινη φωνή του.
Η Hlín Leifsdóttir είναι Διεθνής Σοπράνο από την Ισλανδία. Με μία εξαιρετική φωνή, η οποία μάγεψε το πλήθος και πήρε το μεγαλύτερο χειροκρότημα σε τραγούδια των Ραχμανινόφ, Λουτσιάνο Παβαρότι, Αντρέα Μποτσέλι, τα οποία πλαισίωσαν την θεατρική παράσταση. Στο πιάνο συνόδεψε την Hlín Leifsdóttir ο Βασίλειος Γάββαρης.
Την Ανδριάνα Μπιρμπίλη δεν την γνώριζα, ούτε την είχα δει στο θέατρο. Ασχολήθηκα και την έψαξα στο Google, είναι συγγραφέας, στιχουργός. Επίσης είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη της ομάδας Απόδρασης στον λόγο και την τέχνη. Ήρεμη η φιγούρα της στην σκηνή, ο λόγος της άμεσος και ουσιαστικός.
Ο Θεοχάρης Παπαδόπουλος είναι μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών και της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών. Είναι μέλος του Ομίλου για την Unesco Τεχνών Λόγου και Επιστημών Ελλάδας. Είναι μέλος της Φιλολογικής Στέγης Πειραιώς. Είναι ιδρυτικό μέλος του Νέου Πνευματικού Κύκλου Καλλιθέας. Ποιήματά του έχουν μεταφραστεί στη βουλγαρική γλώσσα. Έχει λάβει μέρος σε διεθνή λογοτεχνικά συνέδρια. Σύμφωνα, με τα στοιχεία που μας έβγαλε η wikipedia. Στο έργο μας εξέπληξε θετικά με την δυναμική του παρουσία και την καθαρή έκφραση και ευφράδεια λόγου.
Τον Μάνο Τσιβιλή, τον είχα πρωτοδεί στο Studio Κυψέλης το 2018 στο "ΚΟΝΙΑΚ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ" του Άγγελου Αθανασίου, έκτοτε βλέπω έναν ολοκληρωμένο ηθοποιό ό οποίος σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή με την παρουσία του στην σκηνή. Η ερμηνεία του ήταν ανατρεπτική, με χιούμορ όπου χρειαζόταν, με κρητική διάλεκτο όπου χρειαζόταν επίσης, δίνοντας ένα σύνολο - ντουέτο δίπλα στον Λεονάρντο Θίμο πλαισιώνοντας τον "με τοπική διάλεκτο" και την Μαρία Δρακοπούλου πλαισιώνοντας την με θυμό ή και με θαλπωρή.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου