ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΓΙΩΡΓΟ– ΔΗΜΟΥ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ: ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ – ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΓΙΩΡΓΟ – ΔΗΜΟΥ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ:
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ – ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΔΗΜΟΥ

(φιλόλογος – θεολόγος – υπάλληλος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων- ηθοποιός) 

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ:

ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 

ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ 


Έχουμε την ευκαιρία και την τιμή να συνομιλήσουμε με μια πολυσχιδή προσωπικότητα…το Γιώργο Δήμου. Έναν άνθρωπο με πολλαπλές ιδιότητες: φιλόλογος, θεολόγος, υπάλληλος στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ηθοποιός. 

Καλησπέρα σας, 

Ευχαριστώ θερμά για την ευκαιρία που μου δίνετε να συνομιλήσω με έναν άνθρωπο με τόσες επαγγελματικές ιδιότητες και να μάθω τελικά….συνδέονται; 

Αυτή θα είναι και η πρώτη μου ερώτηση..


     

 1) Τι ρόλο έχουν οι επαγγελματικές σας ιδιότητες στην καθημερινότητα σας και τι σας έδωσε η καθεμία από αυτές;

Το να εργάζεται κάποιος στο Δημόσιο Τομέα όντας ταυτόχρονα καλλιτέχνης και μάλιστα ηθοποιός, δεν είναι εύκολο εκ των πραγμάτων. Προσωπικά, αντιμετώπισα δίλημμα ιδίως στα πρώτα χρόνια της υπηρεσίας μου, εάν θα έπρεπε ν΄αποχωριστώ την καλλιτεχνική μου ιδιότητα χάριν της κύριας εργασίας μου. Όσες φορές έπεισα τον εαυτό μου να εγκαταλείψω το Θέατρο, οι θεατρικές προτάσεις με ακολουθούσαν. Πλέον είμαι πεπεισμένος ότι μπορώ με αυστηρό πρόγραμμα και ορθολογισμό να συνδυάσω την κύρια βιοποριστική μου ιδιότητα ως ΠΕ Διοικητικός Υπάλληλος στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄Αθήνας του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, όπου εργάζομαι, με την καλλιτεχνική μου ιδιότητα. Άλλωστε η θητεία μου στη ΔΔΕ Α΄Αθήνας, αξιοποιώντας τα πτυχία μου ως φιλολόγου και θεολόγου παράλληλα με τις θεατρικές μου σπουδές και σύνολη την πολύπλευρη καλλιτεχνική μου διαδρομή, συνέτεινε ομολογουμένως θετικά στην ιδιότητά μου ως ηθοποιού, και σ΄αυτό είμαι κυριολεκτικά ευγνώμων.



2) Τι σημαίνει τέχνη για εσάς;

Η Τέχνη ως μέσο διέγερσης του νου, οριοθετεί αναντίρρητα  το Θέατρο ως άθροισμα ψυχής και συναισθήματος. Μόνη η Τέχνη δύναται να αποτυπώσει τον καλλιτεχνικό οραματισμό ή να εκφράσει τον ψυχισμό του καλλιτέχνη. Ιδιαίτερα η Τέχνη της Υποκριτικής συντελεί αποκλειστικά στην άσκηση σώματος και πνεύματος. Για μένα ως ηθοποιό η κορυφαία Δραματική Τέχνη αποτελεί τον ορισμό της ατομικής ελευθερίας, αφού εκ προοιμίου απελευθερώνει τον δρώντα, με αποκλειστικές συνισταμένες την έκφραση και τον λόγο. 


3) Τι σχέση έχει ένας ηθοποιός με την τέχνη που υπηρετεί;

Ο ηθοποιός ως υπηρέτης της Δραματικής Τέχνης, όπως κάθε σκεπτόμενος άνθρωπος, φέρει έναν ενδιάθετο λόγο. Μία συνθήκη που προσομοιάζει με προσευχή στον Θεό. Ο ενδιάθετος αυτός λόγος είναι καίρια εναρμονισμένος κάθε φορά προς τον ρόλο που καλείται να ερμηνεύσει ένας ηθοποιός. Αυτό άλλωστε χαρακτηρίζει στο έπακρο την προσπάθειά του να εδραιώσει την ερμηνευτική του ταυτότητα, μέσα από μια διαρκή πορεία αναζήτησης εκφραστικών μέσων, τύπων και ρόλων.

4) Κάτι που σας έχει μείνει από την καλλιτεχνική σας πορεία και θα θέλατε να το μοιραστείτε;

Η ψυχική ανάταση και ευφορία, ως αποτέλεσμα της σκηνικής δράσης, είναι κάτι που κάθε φορά αποτυπώνεται στη μνήμη μου. 'Αλλωστε αυτό αποτελεί και την ειδοποιό διαφορά μεταξύ Θεάτρου και Κινηματογράφου. Εκείνο που με χαροποιεί ιδιαίτερα είναι η διαδραστική μορφή της θεατρικής Τέχνης που υπηρετώ, γιατί έχει εμφανώς αυτόματη επίδραση στον ψυχισμό του θεατή. Στο Θέατρο αισθάνεσαι με τρόπο μαγικό την ανάσα του θεατή που σε αγκαλιάζει με την επιδοκιμασία του, όταν καταφέρνεις να τον αποσπάσεις και τον λυτρώσεις από τους όποιους προβληματισμούς του. Αυτό μού έχει συμβεί πολλές φορές και αποτελεί ευλογία.


5) Εμφανίζεστε σε κάποια θεατρική σκηνή την περίοδο αυτή;

Το χειμώνα που μας πέρασε υποδύθηκα τον βασιλιά Αρθούρο στο επιτυχημένο παιδικό musical ΄Το Διαμαντένιο Παλάτι και η Δύναμη της Αγάπης΄ της Γιώτας Τζουάνη-Βλαχοσωτήρου, στον Πολυχώρο Αυλαία. Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Μέρας Θεάτρου, φέτος τον Μάρτιο, έπαιξα σε μονόπρακτο από το ΄Μάθημα΄ του Ευγένιου Ιονέσκο, σε σκηνοθεσία του  Γιάννη Γιούλη. Λίγο νωρίτερα υποδύθηκα τον Elvis στο: ΄Όταν ο Charlie Chaplin συνάντησε τον Elvis Presley΄, βασισμένο σε μια ιδέα της συγγραφέως και σκηνοθέτιδος Ζωής Γκαϊδατζή, στο Underground Piraeus Club Theater, μαζί με τον εξαιρετικό συνάδελφο και αδελφικό μου φίλο, Λεονάρντο Θίμο. Παράλληλα εμφανίστηκα στη σκηνή του Πειραϊκού ΄ Ενορία εν δράσει΄ υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Δημήτρη Κοντοδήμου, στην ΄Εβραία΄του Μπέρτολτ Μπρεχτ, καθώς και σε απαγγελία του ΄Υμνου της Αγάπης του Αποστόλου Παύλου στον ίδιο χώρο. Πήρα μέρος στο Επεισόδιο 16 του β΄κύκλου της σειράς ΄Καλλιτέχνες εν Δράσει΄, με τίτλο: Ό Άρχων του Σκότους΄. Συμμετείχα δε, φέτος με απαγγελία ποιημάτων της ποιήτριας Σοφίας Μαρκοζάνη, στην επέτειο της ημέρας για την Παγκόσμια Ποίηση, που διοργάνωσε η Φιλολογική Στέγη Πειραιά, ενώ τη στιγμή που συντάσσεται η παρούσα συνέντευξή μου, ετοιμάζομαι να παρουσιάσω στο Cactus Lounge Café Bistro το βιβλίο ΄Ριπές Ανέμου΄ της Ελληνο-Αμερικανίδας  Κατερίνας Γεργατσούλη, το οποίο προορίζεται για ταινία.




6) Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδιά;

Το αναμενόμενο ανέβασμα της από μέρους μου διασκευής του έργου ΄Καλιγούλας΄ του Albert Camus, είναι στα άμεσα θεατρικά σχέδιά μου.   Παράλληλα συζητάω για δύο πολύ ενδιαφέρουσες θεατρικές μου συνεργασίες, καθώς και για τη συμμετοχή μου σε μία αυτοτελή τηλεοπτική σειρά. Θεωρώ πως σημαντικό γεγονός της χρονιάς θα είναι η διοργάνωση του 10ου  φετινού φεστιβάλ της Κινηματογραφικής Λέσχης ΄Παύλος Παρασχάκης΄, της οποίας αποτελώ ηθοποιός κι εγώ.


Με απεριόριστη εκτίμηση, 


Γιώργος Δήμου,

Θεολόγος – Φιλόλογος – Ηθοποιός

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Δ/ντής  Θεάτρου του Ομίλου για την UNESCO ΠΕΙΡΑΙΩΣ & ΝΗΣΩΝ

Μέλος του ΠΕΙΡΑΙΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ & της ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΤΕΓΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Σχόλια